Régi bevett szokás szerint mindenki felpakolja a Bemutatkozás, Rólunk, Cégünkről stb. lapot a weboldalára. A kérdés az, hogy ha a látogatód ide téved, vajon talál-e rajta bármi olyat, amivel nem csak az idejét rabolod?
Legyünk őszinték, nagyon nehéz olyan esetet találni, hogy valaki egyszercsak a semmiből (értsd: pl. Google-ból) közvetlenül a weboldalad bemutatkozó oldalán landol. Sokkal jellemzőbb az, hogy előbb amiatt navigál az oldaladra, amit árulsz.
És ha már valamennyire szimpatikus amit kínálsz, hiába a megannyi korábban látott unalmas, önfényező bemutatkozó oldal, azért csak megbotlik néha a látogatód ujja és rányom arra, hogy megnézi a tiédet is.
Mit tegyél most? Mivel találkozzon itt?
Először is (ami talán sokkal fontosabb): mivel ne találkozzon:
„Cégünk 19xx-ben alapult, három dolgos és elhivatott ember összefogott, blablabla…”
2020-at írunk. Az leendő vásárlód figyelméért milliónyi dolog küzd. Sír a gyerek, csöngetnek, szól a tévé, stb. Emberünk ennek ellenére fáradtságos munkával, erősen fókuszáltan képes volt arra, hogy megérkezzen az oldaladra. Még lehet hogy a pénzedet is erre költötte, ha hirdetésedből érkezett. Majd megnézné, mégis kitől fog (talán) vásárolni, erre kiszúrod a szemét egy ilyen 12 egy tucat semmitmondó szöveggel.
Csak hogy mélyebben megértsd a szituációt:
Épp ott áll előtted (online mivoltában) az ideális vásárlód. Már csak egy lépésre van attól, hogy nálad költse el a pénzét. Teljesen felcsigázta amit kínálsz neki, de még egy picit bizonytalan. Izgatott, hogy megismerjen, hogy tényleg te vagy-e az, akinél a szorgosan megkeresett pénzét biztonságban tudhatja.
Tehát itt legfeljebb két dologra kíváncsi: rád, és a termékedre / szolgáltatásodra. Ha ezt összegyúrjuk eggyé, akkor valójában a megoldásra kíváncsi, ami a problémáját megoldja. Erre te elé tolsz egy történelemkönyvet. Érzed, hogy mekkora ziccert hagysz ki? Mint a gagyi filmekben, mikor egy nő és egy férfi szimpatikusak egymásnak, de félreértik a szituációt és nem jönnek össze. Csak az a helyzet, hogy hiába happy end a vége a legtöbb ilyen filmnek. Mert ha te ezt itt kihagyod, akkor – még ha mindent jól is csinálsz – piszok sokat kell dolgoznod azért, hogy végül vásárlót faragj a látogatódból.
Tehát összesítve, ha csak nincs rá jó indokod (mert mondjuk a vevői körödnek tényleg fontos), hogy írj róla, akkor bátran hagyd ki azt, hogy:
- mikor alakult a céged
- mi a küldetésed (itt azért rezeg a léc, de erről egy másik írásban)
- hányan dolgoznak nálad
- hány négyzetméteren dolgozol
- és egyéb hangzatos, de önmagában semmit sem jelentő dolgokat
Na jó, de ha ezeket nem, akkor mit írj erre az oldalra?
Ha tisztán látod az előnyeit annak, amit árulsz (az előny az, ami a vásárló számára előny), és azt is tudod, kiknek akarod azt eladni, akkor már csak egy dolgod van hátra: a leendő vásárlód fejével kell gondolkodnod.
(hogy hogyan tudod meg, mi a valódi előny a leendő vásárlóidnak és hogy hogyan határozod meg, kinek akarsz eladni, ezek most nem férnek be ide, de lesz róluk szó másik bejegyzésekben).
Még egyszer, mert nagyon fontos: aki ezt az oldaladat keresi fel, az valószínűleg még bizonytalan a vásárlásnál, ezért itt erre kell fókuszálnod.
Ha eddig eljutottál, itt már azt hiszem leírhatom, hogy a bemutatkozó oldalad valójában nem egy bemutatkozó oldal lesz, hanem egy értékesítési oldal. Ahol a bizalmadat veszi meg az érdeklődő.
Nincs varázsformula, de ha ezt a gondolatmenetet követed, nagyon nem tudsz mellényúlni:
- Mit keres nálad a látogatód és miért? Mindig ezzel célszerű kezdeni, mert ha jól megfogalmazod a problémát, már hitelesebbnek tűnsz, mert úgy érzi, foglalkozol vele és a problémájával (és tényleg!).
- Mi az, amit már korábban elértél, és ez hogyan bizonyítja azt, hogy az ő problémáját megoldod? Fentebb megfogalmaztad a problémát, most ideje előállnod egy (vagy több) megoldással. Ennél résznél belefér az önfényezés, de ne öncélúan, hanem azt emeld ki, hogy ez hogy segít a vásárló problémájának megoldásában. Ide tehetsz korábbi vásárlói visszajelzéseket is. Főként azok a jók, amelyeket úgy kaptál, hogy nem is kérted, mert azok mutatják, mi az, ami valóban értékes a vevőid számára.
- A végére felvezethetsz terméket vagy szolgáltatást, de a korábban felsorolt elvek betartása mellett, azaz itt is a lényeg az, hogy biztosítsd az ügyfelet, hogy tényleg nálad van a megoldás a problémájára.
- Utolsó lépésként pedig nem hagyod ott, hogy saját maga találja ki, merre navigáljon tovább, hanem egyértelműen és határozottan (de ügyfélcentrikusan) megmondod neki, hogy mit javasolsz, hová lépjen tovább (és oda raksz egy linket vagy egy gombot). Ezt akár változtathatod annak függvényében, hogy van-e időszakos terméked vagy szolgáltatásod.
Látod a potenciált egy ilyen oldalban, de nem vagy biztos benne, hogy elég jót írnál-e magad?
Mint már korábban írtam, nincs csodabogyó, ez csak egy gondolatmenet, ami ha betartod, akkor működik. De ha nem vagy elég biztos magadban, írd meg a saját verziódat és küldd el nekem ingyenes ellenőrzésre, segítek olyanná csiszolni, ami tényleg hatásos lehet! Az e-mailedet a hello@attisblog.hu címre várom!
Kreatív és eredményes munkát kívánok!
– Attis –
U.i.: Tudasd velem, hogy elolvastad: nyomj egy lájkot a kapcsolódó Facebook bejegyzésre. Ha kérdésed, hozzászólásod van, azt is felteheted ugyanitt hozzászólásban, vagy emailben a hello@attisblog.hu-ra, esetleg írj rám messengeren.
U.i.2.: Segíts az unalmas bemutatkozó oldalak elleni küzdelemben, oszd meg a bejegyzést, hogy mások is írhassanak jobbat!